Embed
Embed
Koncepcia času hrá v dielach slovenského multimediálneho umelca Jaroslava Kyša dôležitú úlohu. Postkonceptuálna tvorba s charakteristickým minimalistickým formálnym vstupom počíta s aktívnym vnímaním prítomnosti, zatiaľ čo v prospech všeobecnej predstavy o budúcnosti čerpá z minulých skúseností.
Monumentálna trojkanálová videoinštalácia útočí na vnímanie participujúcich. Prekrúca povahu reality a percepciu zobrazeného. Videoprojekcia Jaroslava Kyšu pracuje s tématikou redefinovania a vnímania času a spochybňovaním všeobecne daných istôt. Mätúce znásobenie filmu nabáda k vzájomnej komparácii, hľadaniu rozdielov či skrytých odkazov.
The conception of time plays an important role in the works of multimedia artist Jaroslav Kyša. The postconceptual production with a distinctive minimalist formal entry counts on an active perception of the present while drawing from past experiences in favor of the general idea.
The monumental three-channel video installation ambushes the perception of participants. It alters the reality and the understanding of what is being portrayed. Jaroslav Kyša’s video projection incorporates the themes of redefining and perceiving of time and the questioning the general certainties. The confusing amplification of the movie encourages towards mutual comparison while looking for differences or hidden messages.